Plop,
Suite à ma partie avec Bombance, j'avais un doute sur l'application des regles relatives à la formation d'unité et les actions possibles.
Ce que nous avons appliqué : uniquement les figurines de l'unité qui etaient "out of formation" ont pu bouger pour se rapprocher du grunt ; et ceux etaient "in formation" n'ont rien pu faire.
Apres avoir relu les regles (j'ai mon nez dedans en fait), voici ce qu'il est dit:
Out of Formation
While out of formation, a trooper cannot make actions, advance outside of its normal movement, receive orders, cast spells, or make attacks, including attacks that do not take
place during the model’s or unit’s activation, such as a free strike. The trooper also suffers –2 CMD.
At the beginning of a unit’s activation, determine if any troopers are out of formation. Those who are will not receive any order given to their unit. A trooper that is out of formation at the start of its unit’s activation must use its normal movement to make a full advance toward or run directly toward its unit commander. If it makes a full advance, it must forfeit its action.
At the end of a unit’s activation, every out-of-formation trooper must pass a command check or flee. Unlike most other command checks made by troopers, an out-of-formation
trooper makes this command check individually. If he fails the check, he does not cause the entire unit to flee.
Ce que j'aurais donc du appliquer:
Basé sur ce texte, il m'apparait donc que j'aurais du bouger mes peons qui etaient "out of formation" le + pres possible vers mon grunt (+ test de cmdt a la fin s'ils etaient tjs "out of formation"), MAIS par contre, pour mes péons "in formation" j'aurais pu performer mouvement + action... et donc, p-e/sans doute faire encore un peu + de bobo a un Lord of the feat ou un Woldwyrd ^^
D'accord/pas d'accord avec ceci ? :)
Xobal
Suite à ma partie avec Bombance, j'avais un doute sur l'application des regles relatives à la formation d'unité et les actions possibles.
Ce que nous avons appliqué : uniquement les figurines de l'unité qui etaient "out of formation" ont pu bouger pour se rapprocher du grunt ; et ceux etaient "in formation" n'ont rien pu faire.
Apres avoir relu les regles (j'ai mon nez dedans en fait), voici ce qu'il est dit:
Out of Formation
While out of formation, a trooper cannot make actions, advance outside of its normal movement, receive orders, cast spells, or make attacks, including attacks that do not take
place during the model’s or unit’s activation, such as a free strike. The trooper also suffers –2 CMD.
At the beginning of a unit’s activation, determine if any troopers are out of formation. Those who are will not receive any order given to their unit. A trooper that is out of formation at the start of its unit’s activation must use its normal movement to make a full advance toward or run directly toward its unit commander. If it makes a full advance, it must forfeit its action.
At the end of a unit’s activation, every out-of-formation trooper must pass a command check or flee. Unlike most other command checks made by troopers, an out-of-formation
trooper makes this command check individually. If he fails the check, he does not cause the entire unit to flee.
Ce que j'aurais donc du appliquer:
Basé sur ce texte, il m'apparait donc que j'aurais du bouger mes peons qui etaient "out of formation" le + pres possible vers mon grunt (+ test de cmdt a la fin s'ils etaient tjs "out of formation"), MAIS par contre, pour mes péons "in formation" j'aurais pu performer mouvement + action... et donc, p-e/sans doute faire encore un peu + de bobo a un Lord of the feat ou un Woldwyrd ^^
D'accord/pas d'accord avec ceci ? :)
Xobal